JÁTÉKSZABÁLY
ugrás a játék leírásához |
|
HEXATRI
Taktikai Társasjáték
szerzők: Gable és BP © 2004
A játék leírása:
Ez egy stratégiai-logikai táblás társasjáték.
A játékban 2, 3, vagy több játékos vehet rész. A néhány alapszabály könnyen megtanulható. A taktikát játék közben kitapasztalhatja bárki. |
|
A játék menete alapvetően körökre épül. Minden körben először a játékosok egymás után felváltva elvégzik a bábuik mozgatását a rendelkezésükre álló mozgáspontokat felhasználva. Ezután, a termelés fázisban megkapják a nekik járó mozgáspontokat, amiket a játékmezőkre helyeznek. Végül a több játékos által is elfoglalt területeken lezajlik a harc a játékmezők birtoklásáért. A harc eredményeként a mező azé a játékosé lesz, akinek több bábuja volt ott. Döntetlen esetén továbbra is vitás terület marad, ezáltal nem termel pontot a következő körben. Ezután újabb kör következik, ahol ismét megtehetik lépeseiket a játékosok. És így tovább, körről-körre |
|
A cél az ellenfél vezérbábújának kiejtése. Ha a vezér lekerül a pályáról, a játékos összes bábúját le kell venni a tábláról, és pedig ő kiesik a játékból. |
A jatékhoz szükséges: 2 jatékos esetén: 9 bábú + 1 vezérbábú minden játékosnak 3 vagy több játékos esetén: 8 + 1 bábú játékosonként És egy csomó mozgáspontot jelölő akármi.
|
A Játék kezdete: |
Az első körben, mivel még nincsenek mozgáspontjaik, minden játékos vezérbábújával lép be egy a tábla szélén lévő háromszög-mezőre. A második körben még mindig csak a vezér tud mozgáspontok nélkül mozogni, ezért célszerűen elfoglalhat egy hatszög-mezőt, amire a termelés fázisban már kerülhet is egy mozgáspont. Az ezt követő körökben már mindenki a saját stratégiája szerint mozoghat, foglalhat el újabb termelő mezőket, hozhat pályára újabb bábúkat, illetve hadakozhat a többi játékossal. |
A játék szabályai szakaszonként
Első szakasz: Lépés - Minden körben felváltva kezdik meg lépéseiket a játékosok, egymásnak körönként átadva az első lépés jogát. - * (lehet egyszerre is lelépni minden rendelkezésre álló pontot)Minden bábumozgatás után át kell adni a lépés lehetőségét a következő játékosnak. - A lépés fázis akkor ér véget, ha már egyik játékos sem akar, vagy nem tud többet lépni. - Minden lépésért cserébe fizetni kell 1 mozgáspontot. - A vezérbábú minden körben léphet plusz egyet mozgáspont fizetése nélkül. - Minden más bábú egy körben csak 1-et léphet és ezért egy mozgáspontot kell fizeni. Célszerű megjelölni azokat a bábúkat, amik már léptek az adott körben, hogy könnyebb legyen követni a játékot akkor is, amikor már sok bábú van a pályán. - Egy háromszög-mezőn egyszerre csak 1 bábú tartózkodhat. - A hatszögmezőn akármennyi bábú állhat. - Lehetséges lépések a bábukkal: - Csak olyan hatszög-mezőről lehet felhasználni
pontokat, ahol a játékosnak van bábuja. - Olyan hatszög-mezőről ahol már más játékos bábui is tartózkodnak csak akkor lehet ellépni, ha marad a mezőn még saját bábú. |
Célszerű megjelölni azokat a bábúkat, amik már léptek az adott körben, hogy könnyebb legyen követni a játékot akkor is, amikor már sok bábú van a pályán. |
Második szakasz: Termelés - Az a hatszög-mező, amin csak az egyik játékos bábúi vannak a lépések után, alapesetben 1 mozgáspontot termel, amit az adott mezőre kell helyezni. - A belsőbb hatszög-mezők annyi pontot termelhetnek maximum, mint amilyen szám szerepel rajtuk, de nem többet, mint ahány bábúja a játékosnak rajta van. - A hatszög-mezőkön akármennyi mozgáspont felhalmozódhat. - Az a mező, ahol több különböző játékos bábui is állnak, nem termel pontot ebben a körben - A háromszög-mezők nem termelnek. |
|
Harmadik szakasz: Harc - A harc azokon a hatszög-mezőkön zajlik, ahol több
különböző játékos bábui is állnak: - Ha egy mezőt körülvevő minden szomszédos mezőn másik játékos(ok) bábui állnak mint a közöttük rekedtt játékos, akkor a bekerített játékos bábúit le kell venni a mezőről. - A levett bábúkkal a következő körben még nem lehet újra elindulni.
|
Itt célszerű a bábúk lépésének jelzőit visszafordítani, és jelölni a az ebben a körben leütött bábukat, ha több is van pályán kívül... |
ugrás a játék leírásához
Szabály Módosítások - Játék Változatok |
|
|
Előtermelés -
odakészített raktárkészlet A játék elején felhelyezünk a pályára minden hatszög mezőre annyi mozgáspontot, mint amennyit az adott hatszög mező max. termelni képes körönként... így kicsit gyorsabban lehet befelé haladni! Ez a módosítás kombinálva a Szabad mozgástér módosítással lehetővé teszi, hogy három kör leforgása alatt egy játékos felhozhassa a táblára az összes bábúját... |
|
Szabotőr
- fagyasztás:
A lépés fázisban, 3 mozgáspontot fizetve az ellenfélnek és ezt egy ő általa elfoglalt hatszög-mezőre helyezve, az adott mezőről az ellenfél bábúi nem mozdulhatnak el és az ott lévő mozgáspontokat nem lehet felhasználni, a hátralévő és a következő körben ez a hatszög-mező megszűnik létezni... |
|
Orvlövész - azonnali halál A Harc fázisban, 6 mozgáspontot fizetve, amiket el kell távolítani a játékmezőről, az ellenfél egy tetszőleges bábúját levehetjük a tábláról, kivéve a Vezér-Bábút! Ez a bábú innentől úgy szerepel, mintha harc fázisban került volna le a pályáról... Célszerű bevezetni azt a szabályt is, hogy csak az egy hatszögön összegyűlt 6 pontért lehet kilőni az ellenfél játékosát... |
|
Fanatikus merénylő - kamikáze A lépés
fázisban le lehet ütni a másik játékos háromszög-mezőn álló bábuját, ha egy
szomszédos 6sz.mezőről odalép egy másik bábúval a játékos. Ilyenkor mindkét
a háromszögön tartózkodó bábú lekerül a tábláról, és úgy viselkednek, mintha
harc fázisban kerültek volna le a pályáról... |
Adószedő
- transzport A játékos a termelési fázis után átcsoportosítatja mozgáspontjait a hatszögmezők között, 1 -ért amit levesz a tábláról cserébe 1 -et áthelyezhet másik hatszögre...
|
|
Embergyár - központi clonozó A középső mező max 1 pontot termel 1 körben, de ha ezen a mezőn összejön 6 mozgáspont, azokat be lehet cserélni egy újabb vezérre. Ha a játékos egyik vezére csatában meghal, többet nem jöhet vissza a táblára max egy másik, újabb 6 pontért.
|
|
Nagy fogyasztók -Szabad mozgástér (thx. to: PeetY) A bábúk annyit léphet körönként amennyi mozgáspontot a játékos el tud használni a rendelkezésére álló hatszögekről... Ezáltal egyrészt felgyorsul a játék, és másrészt teljesen új stratégiák is megjátszhatóak! Nem is beszélve arról, hogy nem kell figyelni arra, hogy ki melyik bábújával lépett már az adott körben. Hasznos kiegészítés még, hogy a lépés szakasz végére érdemes tartalékolni a vezér bábú ingyen mozgását, ezáltal az előre nem látott csapdákból még el lehet menekülni vele...
|
ugrás a játék leírásához
Az eredeti Játéktábla:
ugrás a játék leírásához
A Játék szabályait
kidolgozták : BP és Gable
A Játék-Táblát
megalkotta:
Gable
Minden jog fenntartva!