HEX-TRI Taktikai Táblás Társasjáték

 

HEX-TRI

Taktikai Táblás Társasjáték

„Viadalok” játékszabály

 

 

A HEX-TRI alábbi változata mozgalmas játékmenetet kínál. 2 játékossal az átlagos játékidő 10-20 perc. A soron következő játékos választhat, mit szeretne tenni: Manát termelni, mozogni, vagy csatázni. Mind a lépéshez, mind a csatázáshoz szükséges Mana, amit csak a rendelkezésre álló készletekből lehet felhasználni. A csatában fontos szerepet játszik a taktika, mivel számít, hogy a védekező játékosoknak hány bábuja van az adott mezõn, illetve a támadónak hány bábuja van a szomszédos mezőkön. De mivel a védekező játékosnak dobnia kell egy 4 oldalú dobókockával így a szerencse is befolyásolhatja a csata kimenetelét.

 

Jöjjenek hát a játékszabályok! Fontos, hogy a játékosok nagyjából tisztába legyenek a szabályokkal, mert akárcsak a malom vagy a sakk esetében, itt is a stratégiáké a döntő szerepe a játék megnyerésében. Kezdő játékosoknak sem kell azért megijedniük, mivel játék közben könnyedén átláthatóak az egyes játékszituációk buktatói, illetve előnyei. Pár lejátszott forduló után már mindenki tudni fog egy-két taktikát, amivel közelebb juthat a győzelemhez… És természetesen egy jó ellenfél lépéseiből lehet a legtöbbet tanulni… :)

 

A játék célja: Kiejteni az ellenfél Vezér-Bábuját! Erre két esetben van lehetősége egy játékosoknak. Vagy csatában győzi le az ellenfél Vezérét, vagy bábuival bekeríti az a játék-mezőt, ahol az ellenséges Vezér áll.

 

ü      A játékhoz kell egy HEX-TRI tábla.

ü      Szüksége van minden játékosnak 9 bábura, amik közül az egyiket meg kell jelölni, mint Vezért-Bábu!

ü      Ezenkívül kell még egy maréknyi jelző-kő amivel a tábla mezőin halmozódó Manákat jelöljük majd.

ü      És pár nagyobb Mana-jelzőre amikkel a „nagy 9 pontos kristályokat” jelöljük

 

·        A HEX-TRI tábla kétféle mezőből áll össze: egyenlő oldalú hatszögekből amiket HEX-eknek nevezünk, és a hatszögek oldalaihoz illesztett egyenlő oldalú háromszögekből amelyeket TRI-nek hívunk.

o       HEX-ből több féle pontértékű mező is van, ami azt jelzi, hogy maximum hány Manát lehet rajta egyszerre megtermelni.

·        A játéktáblán a mezőről-mezőre lépkedhetnek a játékosok bábuikkal. Illetve a mezőkre helyezzük fel a keletkező Manákat, és az itt felhalmozott Manákat vehetik le a játékosok ha fel szeretnék használni azokat bábu mozgatásra vagy csatározásra.

o       Egy HEX-ről 6 irányba léphetünk el, valamelyik szomszédos szabad TRI-re. Egy TRI-ről a három szomszédos HEX-re tudunk átlépni.

o       HEX-en akármennyi bábu állhat, és akármennyi Mana felhalmozódhat rajta. Egy TRI-re csak akkor léphet oda a játékos, ha ott nem áll bábu, és TRI-re is kerülhet bizonyos szituációkban Mana…

o       Csak olyan HEX-re lehet Manát termelni, illetve csak olyan játék-mezőről szabad Manát felhasználni, ahol kizárólag csak egy játékos bábui állnak. Ezeket nevezzük Békés Mezőknek.

o       Ha egy HEX-en több különböző játékos bábui is állnak, ott nem lehet termelni, és onnan nem lehet Manát felhasználni, ezeket Blokkolt HEX-eknek nevezzük.

o       Blokkolt HEX-ről csak akkor lephet el bábujával egy játékos, ha még marad ott legalább 1 saját bábuja. (Ha legalább két bábuja állt ott)

 

·        A játék elkezdését az első játékos határozza meg, és utána sorban minden játékos hasonlóképpen cselekszik:

o       Vezér-bábujával beléphet egy a pálya legszélén lévő szabad TRI-re. (olyan TRI ami csak egy szomszédos HEX-el érintkezik)

o       Vagy Vezér-bábuját és 1 Manát felrak egy szabad 1 pontos HEX-re.

o       Vagy Vezérét és egy másik bábuját 2 Manával együtt elhelyezi egy szabad 2 pontos HEX-en.

 

·        A továbbiakban egymás után felváltva jönnek a játékosok az óra-mutató járásával ellentétes irányban…

 


 

·        A soron következő játékos 1 dolgot választhat az alábbiak közül, hogy mit szeretne tenni:

o       Egy Békés HEX-en termelhet Manát.

§         Annyi Manát tehet fel a HEX-re ahány bábuja ott áll a játékosnak, de maximum annyit ahány pontos az adott HEX.

o       1 Mana felhasználásával léphet 1-et egyik szabad bábujával.

§         HEX-ről szabad TRI-re vagy TRI –ről HEX-re.

§         Még a játék-táblán kívüli lévő bábuval bármely a pálya legszélén lévő szabad TRI-re.

o       1,2 vagy 3 Manát felhasználva ugyanarról a Békés Mezőről megtámadhat egy blokkolt HEX-en lévő bábujával egy szintén azon a HEX-en álló ellenséges bábut. A csata eldöntése:

§         A támadó játékos támadása akkora lesz mint a támadásra szánt Mana mennyisége PLUSZ az adott Blokkolt HEX körül lévő TRI-ken álló bábuinak a száma.
(TÁM = Mana + Körben álló bábuk)

§         A védekező játékos akkora támadást tud kivédeni mint az adott Blokkolt HEX-en, a csatázó bábun kívül ott álló saját bábuinak száma PLUSZ amekkorát dob a koczekával.
(VÉD = Dobás + Ott álló bábuk -1)

§         Ha a Támadás nagyobb volt mint a Védekezés, akkor sikerült leütni az ellenséges bábut. A védekező bábut levesszük a tábláról, és a helyére 1 Mana kerül.
(TÁM > VÉD ð VÉDN + 1 Mana)

§         Ha a Védekezés legalább akkora volt mint a Támadás akkor sikerült elhárítani a támadást, nem változik semmi a Blokkolt HEX-en.
(TÁM = < VÉD ð semmi változás)

§         Ha a Vedekező játékos 0-át dob, akkor bábuja, feláldozva magát megsemmisíti a Támadó játékos bábuját is. Mindkét csatázó bábut levesszük a tábláról, és helyükre 1-1 Mana kerül
(VÉD dobás = 0 ð VÉDN TÁMN + 2 Mana)

o       Ha egy HEX-en összegyűlik 9 Mana, azok automatikusan összetömörülnek egy „nagy 9 pontos kristályba”. Ha ezt használja fel a játékos, akkor akár több bábujával is léphet 1-et – 1-et, vagy csatázhat, felhasználva eközben akár mind a 9 Manát. Minden bábujával csak egy dolgot tehet, tehát vagy lép vagy csatázik vele. Ha nem használja fel mind a 9 Manát a játékos, a maradék visszakerül arra a mezőre, ahol a „kristály” volt.

  • A Vezér különleges képességekkel rendelkezik:

o       1-et léphet ingyen, ha 1 Manát felhasznál a játékos akkor 2-t léphet a vezérrel.

o       Csak akkor lehet a Vezér Bábut megtámadni, ha csapatából egyedül ő áll az adott HEX-en.

o       Ha csatázik a Vezérbábú +1 adódik hozzá a Támadásához illetve a Védekezéséhez.
(+1 TÁM / +1 VÉD)

  • Ellenséges bábuk bekerítése: Ha sikerül körbezárni egy vagy akár több szomszédos játék-mezőt oly módon, hogy a bekerített mezőre egy játékos, a pálya széléről belépkedni csak ellenséges de Békés mezőkön keresztül tudna, akkor a játékos ott álló bábui lekerülnek a pályáról és helyükre 1 - 1 Manát teszünk fel.(Ennek legegyszerűbb esete, amikor egy TRI-n álló bábu mindhárom szomszédos HEX-ét ellenséges bábuk foglalják el)

 

  • Az a játékos nyeri meg a fordulót, akinek elsőként sikerül kiütnie egy ellenséges Vezér Bábut.
  • Ha több mint 2 játékos méri össze HEX-TRI tudását, érdemes lehet tovább is játszani…

o       Ilyenkor a kiütött Vezér csapatának összes bábuja lekerül a tábláról és helyükre 1-1 Manát teszünk vissza.

o       A támadó játékos kap +1 „Viadal Pontot”.

o       Az a játékos győz akinek sikerül annyi „Viadal Pontot” gyüjtenie, hogy azt Vezére elvesztése esetén sem érhetik el ellenfelei.

o       Döntetlen esetén, ha több játékos is egyenlő „Viadal Pontot” szerez, az a játékos nyer, akinek a Vezér bábuja utolsóként marad a táblán…

 

 

 

Játssz, Alkoss, Gyarapíts!

www.hextri.hu

 

© GABLE, 2003-2006. Minden jog fenntartva.