Keret-történet a HEX-TRI alapszabályához... HEX-TRI - Varázs-viadalok Hathatár földjén ért minket a hajnal… A játékban 9 bátor varázslót, köztük Vezéredet kell irányítanod. Feladatod, hogy legyőzd ellenfeled Vezérét!
Minden nap 3 féle dolgot tehetnek varázslóid: · Délelőtt szeretnek utazni, ilyenkor, ha felkerekednek, akár hosszú utat is megtesznek, varázslatok segítségével, de csak ha van elegendő Mannájuk. · Délután, ha nem kell aznap párbajozásra készülniük, elindulnak, hogy felkeressenek egy közeli várost, és ott összegyűjtsenek 1 Mannát. · Este, alkonyatkor kerül sor a Varázslópárbajokra, ha más játékos varázslói is a megyében tartózkodnak.
A játék-táblán látható hatszögletű mezők vármegyéket jelölnek, amelyeken 1,2,3 vagy akár több város is lehet. A közéjük ékelt háromszög alakú mezők a megyéket egymással összekötő utakat jelképezik.
· A Mannát jelző köveket is a vár-megyéken tudod raktározni, de nem teheted át őket máshová. · A vármegyék mezőin több varázslód is lehet egyszerre, de útra csak akkor léphetsz, ha azon még nem áll senki. · Ahhoz, hogy figuráiddal mozoghass a szomszédos mezők között - vagyis hogy egy megyéből egy szomszédos útra átlépj, vagy egy útról átmenj egy közeli vármegyébe – minden lépés előtt 1 Mannát kell fizetned, amiket az elfoglalt vár-megyéidről vehetsz le. · Ha a táblán kívül van még a varázslód, azzal is mozoghatsz, 1 Mannáért cserébe Hathatár földjének bármelyik külső útjára felhelyezheted. (Olyan háromszögletű út mezőre, ahonnan csak egy vármegyébe lehet bejutni) · Minden nap egyetlen egy alkalommal, Vezéred egy lépést tehet ingyen, Manna fizetése nélkül. · Ahhoz hogy tiéd legyen egy megye, nem kell mást tenned, mint rajta állni a hatszögletű mezőjén. · De vigyázz, ha más játékos varázslója is belép a vár-megyére, akkor az ott lévő Mannát nem használhatod, mert varázslóitok azt úgy tekintik, mint a párbaj győztesének járó jutalmat!
A nap első fele azzal telik, hogy egymás után minden játékos megfoghatja egy varázslóját, és annyit léphet vele, amennyit akar, illetve amennyit tud! Ha megálltál a varázslóddal, akkor át kell adnod a lépés lehetőségét a soron következő játékosnak. De ha mindenki lépett, megint rád kerül a sor, és újra léphetsz az egyik varázslóddal. · A varázslók nem futamodnak meg, ezért olyan vármegyéből, ahol már egy másik játékos varázslói is ott vannak, nem léphetsz el, csak akkor, ha legalább 1 másik saját varázsló ott marad, hogy részt vegyen a párbajban… · Ha úgy érzed, nem akarsz lépni, passzolhatsz is, ha maradt még Mannád, és megint rád kerül a sor, megint léphetsz, de tartalékolhatod is a készleteidet a következő napra. · Amikor egymás után mindenki passzolt a körben, megkondul a déli harangszó, és a varázslók nem utazgatnak többet aznap… Ha másik játékos nem támadta meg egy vár-megyében táborozó varázslóidat, akkor a lépések befejezése után varázslóid elmennek 1-1 városba, és 1-1 Mannát gyűjtenek össze. Amiket a megye hatszögén tárolnak. Ha mégis több játékos varázslói vannak ugyanannak a vármegyének a hatszög mezőjén, akkor ott alkonyatkor elkezdődnek a párbajok. Egymás után 1-1 varázslója minden jelenlevő játékosnak kiesik a játékból, és 1-1 Mannát hagy maga után. Így akinek több varázslója volt ott azé marad a megye. Ha döntetlen lenne a felállás, akkor az utolsó 1-1 varázslója ott marad minden játékosnak.
Bekerítés: Varázslóidnak szüksége van legalább egy szabad útvonalra a többiekhez, ezért ha olyan mezőn éri őket a napkelte, ahol minden irányban ellenséges varázslók által elfoglalt területek vannak, elvesztik a kapcsolatot a csapat többi tagjával, és lekerülnek a tábláról. Azok a varázslók akik kiestek, 1 teljes napot pihenni kényszerülnek, addig nem térhetnek vissza… Ezután új nap virrad és folytatódik a játék... A szabályok pontos leírását és a kiegészítő szabályokat megnézheted a bővitett szabálykönyvben, vagy az Interneten.
HEX-TRI © GABLE, 2005, Minden jog fenntartva! www.hextri.hu
|