HEX-TRI Taktikai Táblás Társasjáték Látogasson el honlapunkra: http://www.hextri.hu A HEX-TRI játékról általánosságokban: -- Ez egy stratégiai, több játékos által is játszható társasjáték, ami pusztán a játékosok kombinációs képességein alapszik, és ezért nem tartalmaz semmilyen random tényezőt(pl kockadobás) -- Alapjaiban ez egy harci / gazdasági szimuláció, de más hasonló játékoktól eltérően viszonylag kevés, logikus szabályon alapszik, és lényegében csak egyféle bábu van benne. -- 2, 3 vagy több játékos is játszhat egyszerre, egymás ellen. -- Egy HEX-TRI játék időtartalma 20 perctől akár több óráig is terjedhet, ami nagyban függ a játékosok számától, a játéktábla méretétől, és a játékosok képességeitől. -- Bárki könnyedén elsajátíthatja a játékszabályokat, és megértheti a játék dinamikáját néhány lejátszott forduló alatt. -- Megfelelő keretbe foglalva a játékot(pár ötletet találhat az Interneten, weboldalunkon is…), kisgyerekek is komolyabban bele tudnak mélyedni a játékba, és egymással játszva fejleszthetik kombinációs késségüket… (jóval egyszerűbben mint a sakk esetében, nem is említve az erőforrásokkal való gazdálkodás logikus gondolkodásának kialakítását). -- A játékban rejlő hatalmas számú játékszituáció miatt nagyon sok időbe telhet amíg az ember kiismeri a HEX-TRI-t, ezért nem válik unalmassá sokadszorra sem, sőt gyakorlott játékosok izgalmas órákat tölthetnek el egymás ellen hadakozva… -- A játék nagyszerűsége egyszerűségében rejlik! :) Megismerkedni a HEX-TRI társasjátéknak elég egyszerű, ha van valaki a társaságban, aki már játszott vele. Ha nincs ilyen ember, előbb olvassák át ezt az ALAP-SZABÁLYT, és próbálják nagyvonalakban memorizálni a struktúráját. Így később, ha szükség lesz egy konkrét szabályra, könnyedén megtalálják majd az arra vonatkozó részt. Mivel a szabályokat legegyszerűbben a játék közben lehet elsajátítani, így javasoljuk, hogy rögvest kezdjenek neki egy mérkőzésnek. És próbálják ki a lehetőségeiket a figurák mozgatására a táblán. A szükséges szabályokat megkeresve, amikor bizonytalanok egy lehetséges szituációban. Látni fogják, hogy a HEX-TRI szabályai logikusan épülnek egymásra, és az okok és okozatok könnyen megérthetők, ha a táblán lejátsszuk a lehetséges szituációkat. Sok szerencsét :) A játék fő célja, hogy kiejtsük az ellenséges főnököt. Ha ez sikerül, a leütött vezér csapatába tartozó összes többi figura is lekerül a tábláról. De ahhoz hogy ezt meg tudja valósítani egy játékos, megfelelően működő utánpótlást kell felépítenie, hogy táplálhassa a harc tüzét… Ha több mint 2 játékos játszik, eleinte érdemesebb csupán az első Vezér leütéséig játszani, és a győzelmet a támadó játékosnak ítélni… - és esetleg akkor tovább játszani, ha izgalmas játék felállás maradt hátra a többi játékosnak - … mivel általában egy nevető harmadik győzedelmeskedhet a legyengült támadó felett. A HEX-TRI alapszabályai: Amire szükség van a játékhoz: Minden játékosnak szüksége van 9 figurára, amik közül az egyik a Vezér. Ezenkívül kell még egy kupacnyi pont-jelző, a Manna jelölésére a táblán… A HEX-TRI játék táblája két alapvető mezőből van felépítve: Hatszögletű mezők - HEX : A Manna forrásai / A harcok helyszínei Háromszögletű mezők – TRI : Átjárók a HEX-ek között A HEX-TRI játékrendszer alapjai: A játékmenet egymást követő körökből áll össze. Minden kör további 3 fázisra van felosztva. A HEX-TRI egy körében a következő sorrendben következnek a fázisok: 1. Mozgások fázisa -> 2. Termelés fázisa -> 3. Harcok fázisa Az adott kör mozgás-fázisának első lépését körönként mindig más más játékos kezdi, ezután felváltva, egymás után egyet egyet mozoghatnak a játékosok. Javasoljuk egy speciális jelző bevezetését annak jelölésére ki fogja kezdeni a következö körben a mozgást. Ezt a jelzőt célszerűen a mozgás-fázis elején kell a kezdő játékosnak továbbadnia a soron következő társának. 1. - Mozgás-fázis: Minden kör első fázisában a játékosok felváltva megteszik lépéseiket bábuikkal a rendelkezésükre álló Manna felhasználásával, amiket olyan HEX-ekről vehetnek el, amin csak saját figurájuk tartózkodik. Amit látni fogják, ez a játék legfontosabb része. A döntések itt születnek meg, de a következményeik csak a kör következő fázisaiban lesznek láthatóak. Minden játékos egyszerre csak egy mozgást hajthat végre. A mozgás jogát egymás után sorban megkapja minden játékos majd ha körbeértek ismét elkezdik. Ezért ugyanabban a mozgás-fázisban többször is mozoghatnak a játékosok, a felhasználható Manna mennyiségétől függően. A Táblán kívüli bábu 1 lépéssel beléphet akármelyik, a pálya legszélén lévő TRI-re. A Vezér bábuval minden Mozgás-fázisban léphet a játékos 1 lépést ingyen. (körönként 1x, nem ahányszor a Vezérrel mozog) Egy TRI-n egyszerre csak egy bábu állhat, HEX-en akármennyi bábu és Manna lehet egyidejűleg. (Bizonyos esetekben kerülhet Manna TRI-re is) Egy mozgás lehet lépések sorozata ugyanazzal a bábuval, VAGY egy más akció végrehajtása, amihez Manna kell. Egy lépésnek az minősül, amikor egy bábuval átlépünk egy szomszédos, oldalával érintkező másik mezőre. a) egy TRI-ről HEX-re b) vagy egy HEX-ről egy üres TRI-re 1 lépés 1 Manna felhasználásával lehetséges, amit le kell venni a tábláról, még a lépés elött. Manna csak olyan a mezőkről vehető le, ahol csak a mozgó játékos bábuja tartózkodik. Ellenséges HEX megtámadása / elhagyása: Bármelyik játékos beléphet bábujával ellenséges HEX-re. Olyan HEX-ről ellépni amin más játékos bábui is állnak, csak akkor lehet, ha marad ott még legalább 1 saját bábu. Vagy választhatóan, a Vezér még elléphet 1 egyszerű elleséges bábu mellől.(főleg kezdő játékosoknak hasznos, elnyújthatja a játékidőt…) A soron következő játékos dönthet úgy, hogy passzol ebben a fordulóban. Ha egymás után minden játékos passzolt, vagy már nem tud mozogni, akkor véget ér a Mozgás-fázis, és a játék továbblép a következő fázisba. 2. - Termelés-fázis: A kör második részében történik meg az elhasznált Manna készletek újratöltése. Mint azt látni fogják az itt megtermelt Manna mennyisége az előző fázisban létrejött játékállástól függ csupán. Csak a békés HEX-eken termelődik Manna. (Azokon a HEX-eken, ahol csak és kizárólag az egyik játékos babui állnak ebben a fázisban) A HEX-en annyi Manna termelődik, ahány bábuja azon a mezőn áll a játékosnak, de csak maximum annyi, amilyen szám itt szerepel az adott HEX-en.(körkörösen haladva a táblán, kívülről befelé növekvő sorrendben… a legkülső körön lévő HEX-ek 1-et majd befelé haladva körönként +1 –et, és a középső HEX a legtöbbet…) Minden új Manna ami termelődik, arra a HEX-re kerül felhelyezésre ahol azt termelték. 3. - Harc-fázis Végül a kör utolsó fázisában lezajlanak a csaták azon játékosok között, akiknek bábui ugyanarra a HEX-re kerültek. Ez a rész a HEX-TRI talán legizgalmasabb fázisa, amikor is átrendeződhet látványosan a táblán a felállás, de természetesen más az első fázis végén lehet tudni mi fog történni itt… A harc lefolyása egy adott HEX-en: 1. Minden érintett játékos levesz 1-1 saját bábut a vitás HEX-ről. 2. Addig kell ismételni ezt a folyamatot, amíg már csak az egyik játékosnak maradtak már azon a HEX-en bábui, vagy az ottmaradt játékosoknak 1-1 bábujuk van már csak ott… 3. A harc eredményeként azé a játékosé lesz a HEX akinek több bábut sikerült felvonultatnia ott ebben a körben, vagy döntetlen esetén továbbra is vitás terület marad. BEKERÍTÉS: A harc-fázis végén… Azok a bábuk amik olyan HEX-en állnak, amit minden irányból ellenséges mezők vesznek körül, lekerülnek a tábláról. Ezek után megnézzük a TRI mezőket is, és ha van olyan, amelyiken bábu áll, és minden irányból ellenséges mezők veszik körül, akkor onnan is lekerül az ott lévő bábu. Több mezőt is be lehet keríteni (akár üres mezőkkel együtt is). Ezen esetben minden olyan mezőt ellenséges bábuknak kell elfoglalni, amin keresztül be lehetne jutni a bekerített mezőkre. Minden bábuért cserébe, amiket ebben a fázisban vettek le a tábláról 1 Manna jár, amit arra a mezőre kell lerakni, amelyikről az adott bábut levették. Azok a figurák, akik ebben a körben estek ki a játékból, bekerülnek a „Reinkarnációs előkészítésbe:)”, más szóval, kimaradnak egy körből, tehát a következő körben még nem jöhetnek vissza a pályára, csak az azután-következőtől kezdve.. (Ez egy békés játék, senki sem hal meg benne igazából… :) ) Majd miután minden fázis lezajlott, új kör kezdődik a HEX-TRI-ben… HEX-TRI © GABLE & BP, 2003-2005. Minden jog fenntartva. Gable: tel: +36 20 232 22 07 e-mail: gable@hextri.hu